colinasmarsvin

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av colinasmarsvin - 21 mars 2011 20:01

Ikväll flyttade min stora favorit Gimli ihop med polaren Elliot till en föredetta marsvinsuppfödare och hennes två barn. Sockervadd och Sid flyttade hela vägen till Örebro till en familj med mycket marsvinsintresserad tonårsdotter.


Kvar i omplaceringen sitter bara Bruno och Frej och här inne Twixie som huserar med mina flickor i väntan på sin flytt. Trots att det alltid är roligt att se lurvbollarna få nya permanenta hem kändes det riktigt tomt att gå tillbaka in i sadelkammaren och bara höra två små röster hojta på mig.


För Bruno och Frej var det dock ingen förlust. De fick ta över Gimli & Elliots boende som är den allra största buren på ca:2*1,5m. Där röjjde de runt i tunnlar och hus, mysrullar och på kuddar. Jag tror inte de saknade sina grannar det minsta om jag skall vara ärlig!


 


Bruno i egen låg person.

Ovido - Quiz & Flashcards