colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Bara en kvar!

Av colinasmarsvin - 3 september 2012 20:21

I fredags kväll körde jag upp tjejerna till fodervärden i Stockholm. De kommer få det fantastiskt bra och jag är så glad att just den här familjen ville ha mina flickor hos sig! De bor nu ihop med en annan tjej och en kastrat. Inomhus har de en öppen låda som de kommer och går ur fritt och ute har de en hel tomt att springa runt på. Här är några bilder jag fick från fodervärden lite tidigare.


     


Härligt. Här hemma är det tomt nu. Enda marsvinet kvar är Gollum. Jag blir lite ledsen av att se honom sitta själv men han har en ny kompis på gång! I helgen flyttade vi till ett betydligt mindre hus och bor nu på 3 rok så Gollum bor tillfälligt i en vanlig gallerbur. Jag känner mig elak som har honom där även om jag vet att många marsvin bor så livet ut. Han tycks dock inte alls bekymrad. Buren står ganska centralt här hemma och han får så godbitar så gott som varje gång man går förbi så... ja han är ganska nöjd och snart rätt rund också kan jag tro.



 
 
Camilla

Camilla

6 september 2012 14:04

Stackars Gollum... Men det är bra att han får en ny kompis snart :-) Hade han varit kastrerad hade jag helt klart övervägt att fråga om jag kunde få vara fordervärd åt honom.

http://kring.kringelkroken.se/blogg

 
Camilla

Camilla

6 september 2012 14:14

Glömde tala om att Frej just nu är hemma hos mig. Han mellanlandar en vecka hos mig på sin resa mot flockledarskapet hos Bobos bubbar. http://bobosbubbar.blogspot.se/ Han är inte ensam, utan reser med en tjej som heter Kembra. Lite spånig men snygg är hans uppfattning. Hans resa fortsätter på söndag då han får skjuts sista biten av Wildas matte som passerar Stockholm när hon hämtar upp Wildas nya flockledare, Toni, hos Marsvinshjälpen. http://schwedenschweine.blogspot.se/

http://kring.kringelkroken.se/blogg

colinasmarsvin

7 september 2012 09:13

Åh så roligt att höra, tack för att du hojtar till :) Då har jag en ny blogg att följa!
Älskar när "mina" marsvin bloggar så man kan fortsätta se vad de hittar på.
/Natalie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards