colinasmarsvin

Alla inlägg under juni 2012

Av colinasmarsvin - 23 juni 2012 17:11

I måndags kom jag hem från en två veckor lång semester. Tisdag morgon hittade jag mitt högdräktiga sto dött i hagen. En bit bort, bredvin mitt andra sto stod hennes nyfödda fölunge. Fölet kom lite tidigt och vi vet inte riktigt varför och vad som gick fel. Hela veckan har gått åt till att mata föl med flaska och ta emot veterinär efter veterinär för att behandla den lilla och se till att hon överlever.


Det har varit minst sagt kaotiskt! Nu känns läget relativt stabildt även om vi matar dygnet runt en gång i timmen. Lillan är pigg och glad, tack och lov!


 


MEN igår kväll upptäckte vi att Morgan var slö. Han såg burrig ut och ville inte äta. Jag matade med critical care och gurka under naten men i morse var han sämre. Åkte akut till Valla djurklinik och tvingades där ta bort honom. Hans hjärta lät svagt och vi tror att det var åldern som tog ut sin rätt.


 


Det var fruktansvärt att förlora två familjemedlemmar så hastigt och med bara några dagar emellan och jag är fullkomligt tom inombords just nu...och dessutom står jag med ett nytt problem. Gollum är ensam! Jag har ingen att sätta ihop honom med och jag vill inte skaffa fler marsvin just nu iom att jag ändå måste hitta fodervärdar till dem alla snart.


Är det någon som vill ta sig an Gollum? Någon med en lillkille eller äldre hanne? Gollum är världens roligaste marsvin. Pigg, orädd, snackig. En stor personlighet.


     


Lånar ut honom på livstid till absolut rätt hem. Jag kommer inte hinna kika in här på ett tag så maila mig med alla era frågor och för mer info på: natalie@colina.se

Ovido - Quiz & Flashcards