colinasmarsvin

Alla inlägg den 23 september 2010

Av colinasmarsvin - 23 september 2010 21:57

Efter jobbet plockade jag upp Bruno och Sockervadd inne i stan. Killarbna flyttade till sitt nya hem i slutet av Maj och var då goda vänner. Tyvärr höll vänskapen inte i dig utan på senare tid började de slåss alltmer och till slut fungerade det inte längre. Så nu är grabbarna tillbaka och jag skall försöka hitat en lösning åt dem. För tillfället går de i en stor inhägnad helt skilt från flickorna och ä så länge tycks de hålla sams riktigt fint. Dock är det inget alternativ att omplacera dem tillsammans igen. Jag misstänker attd et mindre utrymmet som oftast erbjuds i nya hemmen kan vara boven i dramat.


Det lutar åt att Bruno som är lite äldre får en bebispojke som sällskap medan Sockervadd blir kastrat.


Ikväll kom även en familj och hälsade på Sniff. De blev naturligtvis försälskade och Sniff har nu flyttat in hos två marsvinstjejer i Katrineholm.


På tal om något helt annat! Om någon har tips på personer som syr mysrullar och säljer (gärna till förmån för någon marsvinsverksamhet) så hojta till! Jag tipsar gärna mina marsvinsköpare.


 

(Fantastiskt söta Bruno som nu letar efter enny liten vän)

Ovido - Quiz & Flashcards