colinasmarsvin

Alla inlägg den 2 september 2010

Av colinasmarsvin - 2 september 2010 21:01

Den här gången har jag tråkiga nyheter. I förra veckan tog sambon med sig Tzaziki till veterinären för att reda ut vad för typ av hudåkomma han hade. Besöket gick bra och han fick medicin på plats som skulle fortsätta ges hemma. Väl hemma satte sambon ner Tzaziki utanför buren (i sin resebur) medan han gjorde iordning en egen bur åt honom där han skulle få bo isolerad ett par veckor. När han kom tillbaka efter bara ett par minuter var transportburen öppen och Tzaziki låg död utanför. En katt hade varit framme och hur den fick upp buren vet vi inte.


Förutom att det är tragiskt och extra sorgligt när  han är född här hos mig så kändes det enormt onödigt på alla sätt och vis att hans sista timme tillbringades hos veterinären...


Igår upptäckte jag att Cherokee var alldeles grå i ena ögat. Ringde veterinären igen och fick direkt en tid samma dag. Min syster körde in henne (jag får anlita folk både här och där när jag själv jobbar heltid på annat håll) och veterinären plockade ut en långt halmstrå ur ögat! Nu väntar10-14 dagar med ögonsalva och lilla damen får därför flytta in i arbetsrummet till PimPim och Sala.


En annan som flyttat in är Marshmallow. Han blev ensam när Tzaziki dog och sitter nu bredvid flickorna i väntan på sin kastrering som är bokad nästa vecka.


Ikväll väntade vi besök från en potentiell ny marsvinsmatte. Tyvärr fick hon problem med bilen och besöket blev uppskjutet. Jag har även fått ett så fint mail av en familj som bor ända borta i Eskilstuna. Jag uppskattar verkligen när människor respekterar mina närgågna frågor och glatt berättar allt om sin familj och marsvinens tilltänkta hem innan de kommer på besök...då känner jag mig så mycket tryggare med att lämna ifrån mig mina småttingar.

Ovido - Quiz & Flashcards