colinasmarsvin

Alla inlägg den 12 september 2010

Av colinasmarsvin - 12 september 2010 14:41

Idag flyttade Annie äntligen till sitt nya hem. Där hoppas jag hon får stanna livet ut med sin nya sambo. Annie har bott här sedan Februari i å, varför just hon blivit kvar så länge har jag ingen aning om för hon är kelig och go som bara den. Hennes nya familj lämnade även en liten donation efter sig som mottogs tacksamt i dessa sjukstugetider.


Marshmallow har hämtat sig riktigt fint efter kastrationen och är i full gång. Cherokees öga ser riktigt bra ut det med, dock har hon några dagar kvar på medusin innan hon är redo att flytta. Under tiden hon bott här inne och blivit behandlat har jag verkligen lärt känna hennes personlighet och hon är hur go som helst!


Pratar och klättrar runt när jag kommer med mat, sitter gärna och gosar i famnen och ligger slappt utsträckt och vilar i hängmattan om dagarna. En stor personlighet med andra ord!


Till tråkigare nyheter: Idag blev jag uppringd av en person från ett marsvinsforum. Tydligen hade något set fem marsvin som sprang lösa ett par timmars resväg från mig. Nu hade de lyckats dra ihop lite folk som skulle ut och försöka få tag i marsvinen. Det hela verkade lite oklart om vem som skulle plocka upp dem men förhoppningsvis får de fatt i hela marsvinsfamiljen och eventuellt kommer alla fem hit i eftermiddag. Vädret är fortfarande riktigt varmt och skönt så mina får fortsätta bo ute och omplaceringen står nu tom för att ta emot dessa om det behövs.

Ovido - Quiz & Flashcards