colinasmarsvin

Alla inlägg den 13 september 2010

Av colinasmarsvin - 13 september 2010 20:10

Idag flyttade Sunny för tredje gången och jag hoppas verkligen det är tredje gången gillt för hennes del! Den här gången flyttade hon in hos en familj som haft marsvin i tio års tid och redan har flera honor. Där känner jag mig trygg med att hon får stanna även om någon av vännerna går bort.


Jag har också i dagarna hört av mig till gamla marsvinsköpare med förfrågning om hur det går. En del väntar jag frotfarande svar från, andra har berättat att allt går fint och idag fick jag tyvärr ett sorgebesked. Lilla Teddie, det första marsvin jag tog hem och omplacerade har avlivats. Han var över 6 år gammal och hade fått cancer.


Trots att det var ett bra tag sedan han flyttade härifrån känns det i hjärtat att  han är borta. Mest är jag dock glad. Glad att han fick leva sin sista tid i lyx. Underbara lilla Teddie hittade jag sommaren 2009 på blocket. Han levde ensam i en skitig bur som hade varit för liten för en hamster och käkade "gott och blandat" för marsvin hela dagarna. Klorna var förvridna och han hade problem med magen till följd av dålig kost.


Jag köpte honom och han fick flytta in hos mig för en tid. Han var den sötaste man kan tänka sig. Himla social och kelsjuk. I September förra året flyttade han till sitt nya hem där han för första gången i sitt 5-6åriga liv fick en kompis! Där hade han det så bra man kan önska sig på ålderns höst...Han var en speciell kille och jag kan inte låta bli att sörja honom lite...men jag är så glad för hans skul, att han fick uppleva riktigt marsvinsliv- även om det var sent.


 

Ovido - Quiz & Flashcards