colinasmarsvin

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av colinasmarsvin - 18 juli 2012 14:22

Tjejerna flyttade tillbaka in i bokhyllan för ett tag sen. De var så väldigt tysta och försiktiga i början. Första dagarna såg jag dem knappt utanför sina gömställen och när Jinx gick bort blev det ännu tystare från tejernas hylla. Men nu, nu plötsligt har de börjat leva igen. Jag vet inte om de slutat sörja sin kompis eller helt enkelt vant sig vid sin nya miljö men hur som helst är det full fart på dem igen!


Båda är snabbt framme när det vankas mat, tjuter i kapp när jag går i trappan och Nikita rymmer! När jag öppnar dörren till marsvinsrummet ser jag hur hon slirar över parketten. Medan Vittra ivrigt hejjar på från bokhyllar rejsar hon iväg, glider i svängarna och kastar sig tillbaka in i tryggheten i höt. Hon beter sig lite som ett barn man kommit på med handen i godisskålen. Vips! In i boet igen och så kika upp  på hon som städar buren med stooora ögon. "Jag har varit här heeela tiden".


     

(Bilerna är ett par år gamla, från förra vändan i bokhyllan...)

Ovido - Quiz & Flashcards