colinasmarsvin

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av colinasmarsvin - 14 juli 2012 17:19

Det var inte tanken alls men det blir inte alltid som man vill. Bruno & Frej har bott i omplaceringen i snart två år (!). Det är vansinnigt länge för två som skulle in och strax hitta nya hem. Inte för att varken de eller jag lider av varandras sällskap... killarna bor ute i stor inhägnad, käkar gräs och har det bra...men alla marsvin förtjänar liksom ett eget hem, ett riktigt hem där de står i centrum. Dessutom närmar sig flytten med stormsteg. Om ungefär två månader lämnar vi landet. 


Jag pratade med Irene på Eragons i Göteborg och hon tar emot dem. Så nästa helg bär det av 4 timmar bort för mig och killarna och så hoppas jag att de där får hitta det där alldeles perfekta hemmet som de båda förtjänar.


 


När det gäller Gollum så sitter han fortfarande ensam. Han är precis som vanligt och tycks inte lida men jag däremot får nästan ont av att se honom själv i den stora buren...


Ovido - Quiz & Flashcards