colinasmarsvin

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av colinasmarsvin - 1 juli 2012 06:26

Efter två veckor utan en hel natts sömn, en forlorad häst och ett förlorat marsvin är jag inte jättebra på att hantera fler motgångar... Så när Jinx blev dålig i torsdags kväll kändes det mer än jobbigt. I fredags åkte Tommy in med henne till veterinären medan jag satt på jobbet.... Vid lunch tvingades jag per telefon ta beslutet om att låta henne somna in...Hon var full med cancer och en operation hade ingen bra prognos alls.


Just nu känns det väldigt jobbigt på marsvinsfronten...


Men. Jusglimten i det svarta är att lillan (som föddes utan mamma för snart 2 veckor sen) lever och frodas!


   


Just nu är det lite för mycket av allt här hemma och jag försöker så snart som möjligt hitta födervärdar åt mina tjejer, de som är kvar.


Tjejerna är Nikita och Vidvittra som gärna flyttar tillsammans. De är vana att bo i flock men fungerar även i par. Är ni intresserade, hör av er! En mer utförlig beskrivning av dem kommer inom kort.


   

Ovido - Quiz & Flashcards