colinasmarsvin

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av colinasmarsvin - 15 juni 2010 19:54

Ikväll flyttade Sunny till ett nytt hem. Hon skall få bli sambo med en äldre hona som var deprimerad efter att ha förlorat sin vän. Familjen som köpte henne verkade väldigt måna om sin marsvinstjej och jag tror Sunny kommer få det riktigt bra!


Kvar har jag nu bara två par. Annie och Pomperipossa i den ena buren (eller rum är det väl snarare de bor i) och Marshmallow och Tzatziki i den andra. Mycket yta för få marsvin och riktigt skönt med tanke på att jag inte behöver springa och städa hela tiden. Dessutom får jag mer tid över för varje individ och alla kan få gå ut i uteinhägnaden varje dag.  Så fort jag får ett marsvinsrum ledigt så skall hela min flock få flytta ut och bo i sadelkammaren under sommaren. Där får de både lite större och närmare till rastgården.

Ovido - Quiz & Flashcards