colinasmarsvin

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av colinasmarsvin - 14 mars 2012 07:12

Det går långsamt på uppdateringsfronten och jag skyller delvis på en vansinnigt envis magsjuka som hängt över mig alldeles för länge. Uppdateringarna jag har är kanske inte heller av "stoppa pressarna" - slaget men väl värda att nämna ändå.


Gollum ser finare ut i huden efter två av tre omgångar medicinering och igår plockade jag för första gången det gröna guldet... Gräs! En nackdel när man har många marsvin (nåja) är att det inte blir speciellt mycket av det goda per marsvin såhär tidigt på vårkanten men det var trots det väldigt väldigt uppskattat av alla. Tilloch med den fegaste lilla marsvinskille ignorerade mig envist och mumsade girigt i sig stråna trots att jag uppehöll mig obehagligt nära. Och visst är det härligt? Även om jag fick gräva fram de ynkliga små stråna under ett lager gamla löv så var det ändå grönt, nyfött och friskt. Våren är här på allvar och jag hoppas innerligt den är här för att stanna. Både jag, hundar och hästar njuter i fulla drag av sol och värme och även om det dröjer ett tag innan marsvinen får sticka näsan utanför dörren tror jag säkert de njuter av våren de med... genom fönsterrutan.

Ovido - Quiz & Flashcards