colinasmarsvin

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten presentation av pojkarna som alltså ska lånas ut på livstid.


Gollum är f 2009 och är en skinny, nakenfis, marsipangris, rosa miniflodhäst...kärt barn har mpnga namn ni vet. Han är en väldigt rolig individ. Snackig och nyfiken, alltid på för att hitta på nya saker. Han tycker om att umgås med människor och är snabbt framme när något gott vankas. Gollum har ingen stamtavla men jag vet det mesta som hänt honom sen han kom in i omplaceringen första gången 7 veckor gammal!


Zing a Zong är en coronet. Han är också född 2009 och har till skillnad från Gollum väldigt lång päls och en ännu längre stamtavla. Han är väldigt lugn och fin i famnen, uppskattar lite mys och är också han pratglad, trygg och nyfiken på det mesta. Stor och rejäl är han också och tidigare utställningsmarsvin. Med honom följer stamtavla och en drös papper från utställningar där han fått höra hur fin han är.


Killarna vill flytta tillsammans och dom vill hamna på ett ställe där de får stanna livet ut. Jag tar inget betalt för dem och ställer såklart upp med support och hjälp så länge de lever. Skulle det bli problem på något vis är de självklart välkomna tillbaka när som helst!


Bilder på killarna ser ni i de senaste inläggen här under!

Maila gärna: colinapre@gmail.com


Ovido - Quiz & Flashcards