colinasmarsvin

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av colinasmarsvin - 6 oktober 2011 19:26

Igår hämtade jag upp Fröken Marsvin och Herr Kanin efter jobbet. Egentligen ville jag mest hämta upp Fröken Marsvin men kravet var att båda åkte med så så fick det bli. Nu bor Herr Kanin tillfälligt i en av omplaceringsboxarna. Jag har försökt kaninanpassa hans hem med en halmbal att skutta upp på, kaninstora hus att springa in i och såklart massa halm, hö och grönsaker. Han ser ut att trivas och är en riktigt mysig herre. Social och nyfiken och inte alls rädd.


Fröken Marsvin, hon bor med mina andra marsvinsfröknar. Hennes språk är lite ohysat efter två år i kaninsällskap och Nikita och Vildvittra undrade nog över vilket märkligt marsvin jag tvingat på dem. Hon stampade rätt fram ivrigt kuttrandes. Klättrade på dem, puttade sig in under deras magar och lät och lät. Att kalla henne bufflig är en grov underdrift! Nikita försökte mest ignorera henne medan Vittra ilsket skrek och skuttade med rumpan mot henne...en gest som helt gick henne förbi skall jag tillägga.


Idag är läget dock lugnare och flickorna mumsar glatt mat tillsammans. Både Herr Kanin och Fröken Marsvin har lite långa klor så det skall åtgärdas. Herr Kanin ser lite märklig ut i pälsen också men jag kan inget om kaninraser så där behöver jag läsa på för att få veta om han ska se ut så eller ej. Ohyra kunde jag tack och lov inte hitta och båda är fina i hullet och nyfikna på livet.


En närmare presentation kommer så snart jag hinner med!

Ovido - Quiz & Flashcards