colinasmarsvin

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av colinasmarsvin - 1 januari 2011 13:19

HOs oss var det lugnt igår och på marsvinsfronten hände inget nytt men marsvinens matte har gått och blivit brunett. För de som uteslutande läser marsvinsbloggen och aldrig kikat in i min andra blogg kom det kanske som en överraskning att jag var blondin från början men nu är jag hur som helst brunett...för ett tag.


Från:

    


Till:

 


Förresten tror jag bestämt jag glömde skriva att vi fick en julklapp från Annie och hennes nya familj. Hon skickade oss två nya mysrullar som blev våldsamt populära här hemma!


Jag hoppas det nya året blir ett riktigt bra marsvinsår men nya kanonhem till alla små som väntar i omplaceringen. Jag hoppas också att jag tvingas lägga ner eftersom alla marsvinsmattar och hussar kommer på att de vill behålla sina små tills den dagen de går bort...


Vi såg fina fyrverkerier igår. Jag är delad när det kommer till raketer. Visst är det vackert att titta på men det ställer till med ett helvete för många djurägare. En vän blev av med två hästar i natt som gick ur hagen. De har fortfarande inte fått tag i dem. Jag vet också att många, många är oroliga över skotträdda hundar varje år.


Fyrverkerier är fina och jag som bor långt ifrån alla höga ljud med mina djur njuter av att titta på alla fina färger inne i stan (djurlös). Men jag tycker någon form av regel som säger att en timme kring midnatt är okej att smälla...sen kan det få vara.


Årets fyrverkerier inne i Norrköping.

 

Ovido - Quiz & Flashcards