colinasmarsvin

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av colinasmarsvin - 29 juli 2010 20:37

I veckan dog min egen Snorkfröken. Hon började bli gammal och hade börjat tappa i vikt så det var inte oväntat. Faktum är att jag tänkte försöka mata upp henne i veckan och åka till veterinären på Måndag om jag misslyckats. Nu somnade hon istället in helt stilla bland sina kompisar. Det är alltid tungt att mista en familjemedlem och jag och sambon höll en liten begravning på kvällen. Jag hoppas hon får komma till stora gräshavet och hälsa på Scarlet och sin dotter Chimera som försvann alldeles för tidigt från oss.


 

Idag flyttade en ny marsvinsfröken in i omplaceringen. 3årige Cherokee kom från Linköping efter att ha mist sin kompis. Hon är en väldans söt liten långhårstjej i svart och brunt. Som vanligt satte jag hetlt fräckt ned henne rätt i flcoken och som vanligt reagerade de andra knappt. De var upptagna med att äta. Det var först då hon tassade fram till Pomperipossa och snodde en morot rätt ur gapet på henen som någon märkte att det tillkommit ett marsvin i flocken.


Dock lev det inte mer livat än lite nosande och bök i hö-högen.


Bilder kommer så småningom både här och på hemsidan. Förövrigt så tror jag att jag skall välkomna en ny tjej i min egen flock. Sniff har snabbt blivit en favorit med sitt nyfikna sätt och det tar emot lite för mycket att låta henne flytta så det lutar åt att hon stannar kvar hos oss.

Ovido - Quiz & Flashcards