colinasmarsvin

Alla inlägg den 1 april 2010

Av colinasmarsvin - 1 april 2010 18:55

Idag har det blivit mycket marsvin. Först och främst var det dags för storstädning igen vilket aldrig är populärt innan men alltid efteråt. Sedan tog vi itu med kloklippning av samtliga 14 marsvin. Med blandade känslor från de fyrbenta. De lite räddare sitter så stilla så medan Bruno som är en van herre inte alls har lust att bli klippt och visar det genom att ilsket (men försiktigt) gnaga mig i händerna.


På eftermiddagen kom en familj ut och hälsade på Astrid och Lillan och efter en stunds kel och prat så fick båda tjejerna ett nytt hem tillsammans. Hur det blir kan man aldrig veta med säkerhet men det kändes bra som det alltid gör (annars hade inga marsvin flyttat härifrån).


När flickorna flyttat blev Annie ensam kvar så då fick Pomperipossa flytta ut i omplaceringen. Ihopsättningen gick fullständigt smärtfritt och jag passade på att möblera om så jag fick alla killgäng i burarna bredvid varandra och tjejerna skilt.


De somt tror att marsvin är tysta små klumpar som inte är så intresserade av omvärlden skulle vara med när 7 marsvin får nya burar samtidigt! Det är mycket som skall undersökas, vaktas, smakas på och hoppa upp på. Det skall kaxas med nya grannen och hävda revir, kuttra och kolla in att kompisen säkert är densamma och testa om de nya husen faktiskt är användbara.


Det lutar åt att Pomperipossa och Annie får bli ett par på heltid och leta hem tillsammans. OM jag inte beslutar mig för att låta Nikita flytta ut. Jag velat fram och tillbaka över om jag skall behålla henne själv eller inte. Hur det blir återstår att se.

Ovido - Quiz & Flashcards