colinasmarsvin

Alla inlägg den 30 september 2012

Av colinasmarsvin - 30 september 2012 18:17

Nu är han äntligen här! Gollums nya kompis. Han heter Zing a Zong (men vad jag kommer kalla honom vet jag inte än)  och var utställningsmarsvin i sitt tidigare liv. Han skulle vara avelsgris men tydligen var han inte speciellt intresserad av den uppgiften. Han är väldigt väldigt långhårig och jag har fått med både stamtavla och utställningspapper med honom...det är nog första gången jag håller något sådant i min hand när det gäller marsvin. Lite märkligt är det faktiskt.


   


Hur som helst. Zong (kanske det blir en bra förkortning?) är stor och rejäl, lugn och snäll och tycks vara väldigt balanserad- mentalt. Han är tre gåmger så stor som lilla Gollum fast jag tror att största delen av hans storhet sitter i pälsen.  Zong och Gollum tar det lite försiktigt än så länge. Det har snusats rumpa, gåtts runt i ring, burrat och kurrat och även hackats lite tänder...fast de senaste gjordes ganska försiktigt och på behörigt avstånd från varandra. Sen har det ätits lite och vilats lite och sneglats lite försiktigt under lugg. Det blir nog bra det här tror jag.


         


Dom bor på 2 x 1,5 m och ingen av dem har bott där förr. Alla möbler är nya för dem båda och de har massor av mat. Nu håller jag tummarna för att de blir bästisar så Gollum får någon varm och hårig att mysa intill!


   

Ovido - Quiz & Flashcards