colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Ny dag & Ny plan!

Av colinasmarsvin - 27 januari 2012 16:14


När jag skrev i bloggen om att jag måste omplacera mina egna marsvin fick jag nästan genast svar från en tjej som var intresserad av att höra mer om mina tjejer. Hon verkar jättebra på alla sätt och vis och en människa jag mer än gärna omplacerar marsvin till. MEN ju mer vi pratade desto ondare fick jag i magen och snart kände jag mig som ett ledset litet barn vars föräldrar tvingar henne att ge bort sina husdjur. Jag kände hur jag var minuter från att stampa med foten i backen, tjura och säga "nej! ni får inte".


Meddelade sambon att det här går inte. Vi kan inte sälja alla små! Samtidigt vet jag att de inte kan följa med. Så. Efter mycket om och men kom jag på att jag kan lämna ut dem på foder! Jag har ett fint ungsto jag kommer låna ut ett par år när vi åker så varför inte göra samma sak och låna ut marsvinen?


På så sätt har jag full koll på vad som händer med dem samtidigt som fodervärden alltid vet att han/hon kan lämna tillbaka dem om ngt i livssituationen ändras. Jag räknar såklart med att foderhemmet blir livslångt men det känns ändå hundra gånger bättre att låna ut dem snarare än att sälja!


Så. mina små letar efter någon som vill ta dem på foder (kanske har jag redan hittat en person för några av dem). Hus, mysrullar etc följer med och jag tar inget betalt för dem. Men i utbyte vill jag ha regelbunden kontakt med de nya ägarna och de som är intresserade kan räkna med att bli grundligt förhörda om sina planer för småttingarna!


Om någon råkar vara intresserad av att bli fodervärd så ser ni alla mina små under "våra egna marsvin" på hemsidan: www.colina.se/marsvin 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Flemming

30 januari 2012 00:09

Hörru du,man måste hålla vad man lovar !
"Han har flyttat färdigt och får nu stanna i sällskap av MarsvinetMorgan"

Stanna hemma,till Tyskland kan ni åka om några år...

colinasmarsvin

30 januari 2012 16:04

Ja du har rätt... jag kan ju alltid bo i omplaceringen själv när mitt hus hyrs ut from. hösten. Då får marsvinen dessutom massor med sällskap!

 
frida

frida

31 januari 2012 15:16

Du tar så himla bra och underbara bilder! =D

http://www.jagochminamarsvin.blogg.se

 
Ingen bild

Mirielle

5 februari 2012 22:07

Flemming, vad menar du med det där? Han får ju fortsätta vara med Morgan men i ett annat hem bara. Och har man en dröm om att flytta så har man. Huvudsaken är att grabbarna får vara med varann i fortsättningen också tycker jag =)

colinasmarsvin

6 februari 2012 09:52

Ja, killarna skall naturligtvis fortsätta hänga ihop :) De får också gärna flytta med sin stora bokhyllebur! Dvs. alla mina små ska få det minst lika bra hos sina fodervärdar som hos mig. Såklart!

 
Ingen bild

Josefin

21 februari 2012 14:52

Jag bara måste säga att det är fruktansvärt synd att du finns i norrköping. Jag blev så kär i dina marsvin :) och såg sen att du ville ha fodervärd till dom. Gissa vem som blev glad. Men tyvärr så bor jag nere i skåne.

Lycka till med flytten av er själv och marsvin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards