colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Pyssel!

Av colinasmarsvin - 11 december 2011 17:09

Idag har det blivit mycket pyssel med de små. Först gjorde jag en storstädning av alla marsvinsbon (o kaninbo!) , klippte klor på hela gänget, kikade i öron och klippte bort lite långa rumphår (på Chili mest), slipade tänder på MarsvinetMorgan, fotograferade alla som skall omplaceras och gav så slutligen Gollum ett bad.


Jag har idag kommit fram till att det är f-n så mycket svårare att fotografera kanin, hur tam den än må vara, än att fotografera marsvin!


Herr Albert fick jag bara den här bilden på... men söt är han hur som helst! Han har haft ett par spekulanter men båda har velat hålla honom i bur större delen av dagen och som jag skrivit tidigare... kaniner i bur ger mig klaustrofobi så än är han kvar.


 


Bruno blev så här fin på bild:

   


Och Frej såhär:

   


Jag kan inte förstå varför dessa bott här över ett år! Vissa marsvin (gärna ljusa virvlar) får massor av intressenter på en gång men de här verkar totalt ointressanta. Undrar om det är det faktum att båda är bruna? Känns det kanske tråkigt? Att de är sträva i pälsen?


Avslutningsvis tog jag några bilder på Gollum som torkade medan han mumsade sallad. Jga gillar verkligen Gollum och tycker han är fantastiskt söt... men jag kan ju hålla med till viss del att han ser lite... liiiite ut som ett naturens missfoster.


    


"Sallad? Vem sa nåt om sallad?"


   


"Hallå! Ge hit!"


   


"Ah! That´s the stuff!"



 
 
Marie

Marie

11 december 2011 19:26

Underbart vackra bilder! :-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Alice

Alice

11 december 2011 19:26

Gud så söta, och så fina bilder! Hahahah du har nog liiite rätt där med "han ser lite ut som naturens missfoster" haha men han är skitsöt ändå!

http://fotohunden.blogg.se

 
Ingen bild

The Crazy Pack

14 december 2011 22:44

Och själv har jag varit kär i Bruno och Frej sen de dök upp på din sida, men tyvärr passar det inte med marsvin just nu.

colinasmarsvin

15 december 2011 15:35

Det kanske passar om ett år om de fortfarande är kvar då, inte tycks vara omöjligt ;)

 
Ingen bild

ivy

15 december 2011 15:32

Svepte förbi din blogg och blev helt förtjust i bilderna & din verksamhet.
Du har hjärtat på rätta stället.
Tycker Gollum är ett sötmonster. =)
Faktiskt, marsvin kan inte vara annat än söta.
Underbara små djur som förtjänar kärlek och respekt.
Lycka till med allt.



 
Merlins matte

Merlins matte

16 december 2011 00:07

Underbara bilder som vanligt^^
Gollum ser ut som en marsipan gris med sockervadd ♥
kram ♥

http://www.merlinsmarsvin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards