colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Marsvinsmodell för en dag

Av colinasmarsvin - 22 augusti 2010 20:51

Idag har vi klippt klor på alla tolv marsvin, fotograferat samtliga småttingar och lagt upp annons på marsvinssida och blocket. Snart är hösten här och jag hoppas verkligen kunna hitta hem åt ett gäng innan de måste flytta in igen. Sommaren har varit fullständigt död när det gäller intresserade marsvinsköpare!


Alla små är riktiga proffs- modeller. Poserar både hit och dit och lyfter snällt på hakan för ett grässtrå eller två.


Här kommer hela gänget...men ärligt talat velar jag fortfarande över tre småttingar. Nikita, Vildvittra och Sniff. Två kan stanna- en men helst två måste flytta..ändrar mig från daga till dag. Nikita och Vittra är skrajsna av sig och behöver verkligen hamna som en marsvinsvan vuxen. Hittar jag det perfekta hemmet för dem så får båda flytta...men det är svårt. Himla svårt. Här ser ni: Sunny, Sniff, Pomperipossa, Cherokee, Annie och Vildvittra.


         


 



Marshmallow skall kastreras och säljas efteråt. Tzatziki skall få en tur till veterinären eftersom han ser lite ful ut i huden. När han är fin igen skall ha få en ung killkompis, alt flytta till någon som vill ha en kompis till en bebiskille.

 
 
Hanna

Hanna

22 augusti 2010 21:38

Åhhh, Sunny och Sniff är så fina. Bäst att jag klickar mig härifrån innan jag göra något dumt ;)

http://abicos.bloggagratis.se

 
Daisymae

Daisymae

23 augusti 2010 14:55

Åhh man blir ju bra sugen när man ser dem! Har haft flera marsvin, men nu var det ett tag sen.

http://daisymae.blogg.se

 
Ingen bild

Leif C

25 augusti 2010 15:27

Kul att läsa din blogg. Extra kul att läsa om Sunny. Känns fortfarande som om det vore vårt marsvin.

 
therese

therese

26 augusti 2010 22:11

Det du gör är verkligen fint. Hade själv två marsvinspojkar som jag av flera anledningar efter mycket velande var tvungen att göra mig av med för deras eget bästa för bortåt två år sedan nu. Som tur var hittade jag en familj dit de kunde flytta.

Ville bara säga att jag är väldigt imponerad av den energi du verkar lägga ner på marsvinen och att jag är glad att det finns sådana som du som gör det för marsvin är verkligen hur underbara som helst.

Hoppas att du hittar bra hem till alla! Jag önskar jag kunde ta hand om några nu men jag vet att jag inte har möjlighet att ha marsvin under längre perioder hur gärna jag än skulle villja.

Lycka till, och igen: det du gör är fantastiskt!

http://annuendag.blogg.se

 
Ingen bild

Lilly

27 augusti 2010 08:03

Stackars Sunny! Du måste nog vara extra försiktig när det gäller nytt hem till henne. Alla turer har nog absolut gjort henne stressad. Hennes hem må ha varit underbara (misstror inte det en sekund!), men hon bara måste få ett hem som hon får stanna i livet ut. Jag känner starkt för henne. Önskar att hon kunde bo här.

Det kanske t.o.m slutar med att hon får bo kvar hos dig och din flock :) Lycka till! Släpp henne inte för snabbt. Hon förtjänar det bästa och lugn och ro.

colinasmarsvin

30 augusti 2010 20:21

Jag släpper inga marsvin för snabbt. Alla bor här tills jag hittar hem åt dem som känns precis rätt och passar varje individ. Tyvärr är det dock så att man aldrig kan veta hur det kommer bli i det nya hemmet. Hur väl en del än menar så kan livssituationer alltid ändras, det kommer vi aldrig ifrån.

Och, hur mycket jag än tycker om samtliga marsvin som passerar så kan jag inte behålla alla. Det vore varken rätt emot mig själv, marsvinen eller alla marsvin som aldrig får hjälp att hitta nya hem eftersom här är fullt!

Sunny själv tycks inte lida. HOn är framåt och vid gott humör och kom snabbt in i sin nya flock!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards