colinasmarsvin

Alla inlägg den 14 november 2011

Av colinasmarsvin - 14 november 2011 16:43

Jo, som jag skrev i förra inlägget har jag lite för mycket att tänka på just nu. Så, fröken marsvin går fortfarande namnlös! Men så kom jag att tänka på att det säkert finns massor av kreativa läsare som har en hel lista med fantastiska marsvinsnamn på gång! Så. Tips önskas. Fröken marsvin är en bestämd och framfusig dam som sakta men säkert lär sig de sociala reglerna i en marsvinsflock. Men hon är snäll och pratsam och vansinnigt söt, som de flesta. Hon kan ha ett kort namn eller ett dubbelnamn, något ur en film eller låt eller något helt annat. Det får gärna vara ett annorlunda namn men kan också vara något helt vanligt. Så...kom igen. Kör på! Jag väntar med spänning.


 


 

Av colinasmarsvin - 14 november 2011 16:33

Det har varit mycket av allt här. Jag jobbar och studerar (sammanlagt 110%) och skriver och fotar och rider in unghästar och tränar jyckar och tar hand om marsvinen...och är väldigt väldigt trött själv. Så, allt på internet har fått stå tillbaka. Bloggen får aktivering någon gång ibland när jag känner att jag hinner med men just nu är det tusen andra saker jag måste prioritera. Det var även ett bra tag sedan jag fotograferade småttingarna men så småningom skall jag även ta mig tid att göra det. Det är så illa att fröken marsvin inte ens fått ett namn! Hon heter helt enkelt fröken marsvin så länge men tycks relativt obekymrad över det.


Livet rullar på. Alla de små mår bara bra men jag skymtar inga nya hem varesig för kaninen Albert eller marsvinskillarna Bruco och Frej. Den senaste veckan har det dock drällt in mail från folk som vill lämna marsvin. Det tar emot, det gör det varje gång, men jag svarar nej och hänvisar till andra. Har jag haft två killar boendes här ett år (!) finns det helt enkelt ingen möjlighet att plocka in fler. Tiden och orken räcker inte till för fler omplaceringer så jag prioriterar att göra det så bra som möjligt för de som bor här nu idag. Dessutom finns det planer för 2012 som gör att jag inte kommer ha möjlighet att ta hand om fler. Roliga och nödvändiga planer för min del men tyvärr tråkiga för omplaceringshemmet.


    

(En gammal bild på Gollum och en mandarin)



Ovido - Quiz & Flashcards