colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Nytt boende!

Av colinasmarsvin - 16 november 2010 19:22

Nu har vi äntligen fixat ett nytt boende till flickorna. (Okej, vi har byggt sisådär fyra burar senaste halvåret men NU är jag nöjd...ett tag) Två personer och fem timmar tog det hela men det var det värt. Nu huserar 4 flickor (fast tillfälligt är de fem tills Smulan flyttat ut) i denna takvåning med sjysst utsikt och ytan 240*80cm. De trivs ypperligt kan jag meddela. Alla verkar uppskatta att komma upp från golvet.

 


Under flickornas boende tänkte jag att kilarna skulle få bo men se det passade inte! Båda pojkarna hoppade bestämt ur sin bur och gick in i flickornas gamla bur som stod kvar i väntan på soptippen....och där har de nu grall stannat i två dagar.


Så jag antar att jag får möblera om och låta grabbarna fortsätta bo i flickornas gamla bur eftersom de verkar nöjda och glada där.

 

(Grabbarna och halva buren till vänster)


Nikita (som är en ritkig fegis och ärligt talat bara fått stanna för att jag tycker hon är så enormt fin att titta på !) slappar i ett av husen.

 

 
 
Marie

Marie

16 november 2010 22:47

Tjusigt! :-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Julia

23 november 2010 17:40

Hejsan, det var jag som adopterade Sniff! Ville bara säga att buren blev super fin. Jag har planer på att bygga en större bur utan galler. Jag undrar hur du gör när du städar dina burar? Är det svårt? Ville även berätta att en av Sniffs vänner gick bort för ett tag sen men nu är Pim och Sniff Jätte bra vänner! Men tanken är att en ny liten flicka ska få flytta in hos dem!

colinasmarsvin

26 november 2010 19:40

Hej!
Ett inlägg om bokhylleburar kommer i bloggen strax!
Mvh Natalie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards