colinasmarsvin

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Sommarvärme!

Av colinasmarsvin - 25 september 2010 15:39

Idag har det varit sådär varmt och nästan kvavt som det mest är på sommaren. Vintern har känts långt borta och jag har traskat runt i linne på gården och i skogen. Marsvinsflickorna som flyttade in för någon vecka sedan fick raskt flytta ut i stora inhägnaden igen. Där kan de få gå undfer helgen s länge vädret håller i sig. Alla blir så till sig när de kommer ut och rejsar hit och dit och bygger gångar i sina stora halmhögar.


Killarna som kom hit i förrgår har än så länge gått ihop iutan problem. De ligger inte direkt och myser ihop men jag har heller inte settnågot gruffande. Märkligt. Jag tror de får gå ihop tills jag lyckats lösa det med annat sällskap åt dem båda. Kanske blir det två bebispojkar så jag slipper kastrera igen. Jag oroar mig så och är beredd på det värsta även om "min" förrsta marsvinskastrering gick perfekt.


Jag har fått mail från både Annie och Sunnys nya ägare som skickat bilder på deras nya kompisar och berättat hur det går. Det gör mig så himla glad att få små uppdateringar om hur de har det sedan de flyttat. Vare sig det är långa brev som beskriver deras varadag och hur glada den nya famijljen är över att ha dem. Eller korta meddelanden om att allt går fint och marsvinet älskar morot så blir jag varm och glad i hela kroppen!


Idag har jag storstädat åt alla såttingar och i nästa vecka skall Cherokee få flytta ut i omplaceringen igen. Hennes öga har läkt jättefint och vi skall sluta behandla henne efter helgen.


    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av colinasmarsvin - 15 november 2012 14:12

Ja tanken var ju att den här bloggen skulle lägga ner mer eller mindre när jag flyttade...men så åkte jag till en stor djuraffär här i Berlin för att handla foder och hundsängar och ja, då blir det som det blir med bloggandet.   Djuraffären var v...

Av colinasmarsvin - 30 oktober 2012 20:13

Imorgon går flyttlasset till Berlin. Kvar i Sverige bor Gollum och Zong, de har ett tillfälligt finfint hem hos min mamma. I och med att marsvinen försvinner så gör också den här bloggen. Jag finns fortfarande kvar på min vanliga blogg: colina och de...

Av colinasmarsvin - 24 oktober 2012 21:03

Hepp! Då är det en vecka kvar tills jag flyttar till Berlin och Gollum & Zong är redo att flytta till nytt hem. Råkar jag hitta någon intresserad redan nu innan jag åker är det toppen, om inte så bor de kvar tills det löser sig. Här kommer en liten p...

Av colinasmarsvin - 14 oktober 2012 17:51


Det har inte varit någon dans på rosor att föra samman Peruken och Gollum! Efter ett par dagar med sårig Gollum och skrämt tandhackande pratade jag uppgivet med Irene på Eragons. Irene har ju en enorm erfarenhet när det gäller det mesta som har med m...

Av colinasmarsvin - 9 oktober 2012 15:02

Några diskussioner på facebook och ett par bloggar fick mig att vilja skriva om ursäkter.   Människor har ursäkter för allt. "Det är så skitigt hemma ...men jag har ju helt enkelt inte haft tid..." eller "Jag vet att jag borde pluggat mer till te...

Ovido - Quiz & Flashcards